×
pdf
Jak pracujemy
Programy

W naszej placówce pracujemy zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego w oparciu o dopuszczone do użytku przez Dyrektora programy wychowania przedszkolnego :

  1. „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych” - M. Bogucka D. Łoś

    Program wpisany do wykazu programów nauczania przeznaczonych dla przedszkoli i
    oddziałów przedszkolnych.

  2. „Drużyna marzeń” Program wychowania przedszkolnego. - J. Wasilewska

    Program wychowania przedszkolnego zawierający opis sposobu realizacji celów kształcenia i
    zadań ustalonych w podstawie wychowania przedszkolnego.


    (Cytryny, Wiśnie, Truskawki, Maliny)

  3. „Samodzielnie, wszechstronnie, szczęśliwie” Program wychowania przedszkolnego. - M.Chludzińska, A.Kacprzak-Kołakowska, A.Kucharczyk, D. Kucharska, A. Pawłowska- Niedbała, M. Pietrzak, A. Smoderek

    Program wychowania przedszkolnego zawierający opis sposobu realizacji celów kształcenia i
    zadań ustalonych w podstawie wychowania przedszkolnego.

    (Ananasy, Jagody, Pomarańcze)

  4. "Tak dla Jezusa" - Ks.dr E. Zegan, E .Kondrak, B.Nosek

    Program wpisany do wykazu programów nauczania przeznaczonych dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych.


Oraz programy autorskie realizowane w naszej placówce:

  1. „Wesoły czas przy dźwiękach ukulele” - M. Kamińska

    „Wesoły czas przy dźwiękach ukulele”  to program, którego założeniem jest zapoznanie dzieci w wieku przedszkolnym z instrumentem ukulele. Zadaniem programu jest poprawa koncentracji uwagi u dzieci ,ćwiczenie pamięci oraz wytrwałe dążenie do celu oraz rozbudzenie u dzieci ciekawości  i przyjemności z obcowania z muzyką.

  2. „Migaj z nami - przedszkolakami . Elementy języka migowego w pracy z dziećmi.” - M. Kamińska

    Założeniem programu jest wyjście naprzeciw dzieciom głuchym i niedosłyszącym jakie są przypisane do grupy 5 latków w grupie wiśniowej. Nuka tolerancji, empatii i innowacyjność to główne założenia programu, którego celem jest otwieranie dzieci na świat osób niepełnosprawnych.

  3. „Przedszkolak i ekologia” - B. Chorbacz

    Program ekologiczny – podejmowanie działań na rzecz środowiska przyrodniczego.

  4. „Mam talent” - I.Czarnik

    Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i uzdolnień artystycznych dzieci w wieku przedszkolnym.

  5. „Pomocne cztery łapy” - I. Czarnik

    Program terapeutyczny - stymulowanie funkcji psychomotorycznych, modelowanie odpowiednich zchowań, kształtowanie postaw odpowiedzialności.

  6. „Mały mistrz programowania – to ja ! - M. Kamińska, M. Dzika

    Innowacyjny program, którego założeniem jest rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenie młodego człowieka w cyfrowy świat związany z programowaniem.

  7. "Jestem sobie przedszkolaczek" - R. Deluga

    Wspomaganie dziecka w procesie przzystosowania do życia w warunkach przedszkolnych pprzez umożliwienie im  poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, kształtowanie przynależności do grupy przedszkolnej.

  8. "Jestem sobie przedszkolaczek" - M. Czartoryjska

    Wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwienie mu poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

  9. „ Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam” - M. Kwaśnicka

    Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych.

  10. „ Łapię oddech i nie tylko – zajęcia z elementami jogi” - M. Czartoryjska

    Program  przyczyni się do rozwoju sprawności fizycznej, poprawnej koordynacji ruchowej dzieci jak również przeciwdziałaniu wadom postawy; program pomoże w rozwoju poczucia własnej wartości oraz przynależności do grupy ;program pomoże m.in. w koncentracji uwagi.

  11. „Sensoplastyka czyli kreatywne brudzenie” - K. Majda

    Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych, rozwój motoryki małej i dużej.

  12. "Mały kucharz" - D. Jankowska

    Celem programu jest utrwalenie prawidłowych nawyków żywieniowych, kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych, kształtowanie zaradności i samodzielności, nauka przyrządzania potraw wg. kolejności zawartej w przepisie.

  13. "Odkrywan śmiat wieloznysłowo - zajęcia z elementami Sensoplastyki" - D. Dmitrzak

    Program dla dzieci w wieku przedszkolnym realizowany w grupach 5-6latków . Rozwijanie uzdolnień u dzieci w toku działan z sensoplastyki.